מהן מטרות לאתר אינטרנט ואיך מגדירים אותן?

דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

תוכן עניינים

לפני שאתם ניגשים ממש לבנות את אתר האינטרנט החדש שלכם, החליטו מה אתם רוצים בשביל העסק שלכם. הגדירו מה אתם רוצים להשיג בפעילות השיווקית שלכם בכלל ובפעולות השיווק שלכם באינטרנט בפרט.

  • האם אתם רוצים להגדיל את המודעות לעסק שלכם?
  • האם אתם רוצים להשיג נרשמים לרשימת התפוצה שלכם?
  • האם אתם מעוניינים בלקוחות חדשים? 

כאשר מדובר בעסק עם מגוון מוצרים או שירותים, חשוב גם להגדיר איזה מוצר/שירות אתם מעוניינים לשווק. בנוסף, לעתים יש לשווק באופן שונה ללקוחות שונים – וגם את צורות השיווק השונות האלה כדאי להגדיר מראש.

איזה אתר אינטרנט אתם צריכים?

החליטו מהי המטרה של אתר האינטרנט שלכם – המטרה היא ה”מה?” – מה האתר רוצה להשיג? מטרה מרכזית, אחת או יותר היא ה”מה” שאתם רוצים להשיג. 

איך מגדירים מטרה לאתר?

כדאי לשאול את עצמכם שאלות על מנת להיעזר בתשובות להגדרת המטרה.

  • למה אתם בכלל רוצים אתר? 
  • למי האתר הזה פונה? 
  • האם אתם מוכרים או תמכרו משהו באתר? 
  • האם זהו אתר תדמיתי, אתר תוכן, אתר מכירות, אינדקס?
  • מה אתם רוצים שהמבקרים באתר ישיגו מהביקור באתר?
  • מה אתם רוצים שהמבקרים באתר ישאירו באתר (כסף, מידע, הפצה ועוד)?
  • איך תמדדו ותדעו אם האתר מצליח? 

מתוך התשובות לשאלות האלו (ומשאלות נוספות שיעלו תוך כדיי) הגדירו 2-3 מטרות ברורות ומדויקות כמה שאפשר. חשוב שהמטרות יהיו ספציפיות וברורות, ולא משהו שהוא לא ברור וגם לא מטרה סובייקטיבית, למשל, “יפה”, “גדול”, “טוב” אלו מונחים סוביקטיבים שלא יכולים להגדיר משהו בצורה חד משמעית.

דוגמאות למטרות לא טובות

  • האתר שלי יהיה אתר יפה ואטרקטיבי – “יפה ואטרקטיבי” לא מדיד ולא אוביקטיבי
  • האתר שלי יהיה טוב יותר מהאתר של החברה המתחרה – איך אפשר למדוד?
  • האתר שלי יעזור לי למכור יותר – מה זה יותר? בכמה יותר?
  • האתר שלי יהיה מגניב
  • האתר שלי יהיה מיוחד

דוגמאות להצבת מטרות נכונות וברורות

  • האתר שלי ייצור לי 100 לקוחות חדשים בחודש.
  • דרך האתר יפנו אליי בטופס צור קשר 10/100/1000 … לקוחות פוטנציאלים בחודש
  • באתר שלי יקראו תוכן מסוים X אנשים בשבוע או תך זמן מסוים או באופן שוטף.
  • השימוש במערכת התמיכה באתר תוריד ב 30% את מספר הפניות הטלפוניות לתמיכה.
  • באתר שלי יקנו מוצרים במחזור של X ₪ בחודש
  • באתר יירשמו לרשימת התפוצה שלי X אנשים בחודש
  • X אנשים בשבוע יפיצו את האתר שלי בפייסבוק.

איך מגדירים מטרה בצורה נכונה?

במטרות שמוגדרות בצורה נכונה יהיו הפרמטרים הבאים:

  • מדיד 
  • טווח זמנים ברור
  • מומלץ שהמטרה תהיה מרגשת ומשמחת

יש אתרים שיש להם עשרות מטרות ואף יותר מזה, אולם בדרך כלל אלו אתרים גדולים מאוד וותיקים מאוד. אני ממליץ לעסקים חדשים, קטנים ובינוניים, כאשר אתם מקימים או משפרים את האתר שלכם נסו לקבוע 2-3 מטרות ובוודאי לא יותר מחמישה בשלב זה.

יעדים ושלבים – “האיך?”

את המטרה המרכזית כדאי לחלק לשלבים. ביצוע כל שלב יהיה יעד. כל שלב כזה הוא בעצם מטרה. המטרות האלו בעצם מגדירות רשימות מטלות TASKS שאיתן אפשר לצאת לדרך ולהתחיל לבצע את העבודה שבסופה מגיעים למימוש היעד המרכזי.

המלצה חשובה: 

כדאי מאוד שתרצו לעשות את השלבים שבדרך, כלומר כדאי שתרצו לבצע את העבודה עצמה, או שתרצו לתת למישהו לבצע אותה. אם לא תרצו לבצע ולא תוכלו לתת למישהו אחר לבצע את המשימות שהגדרתם לעצמכם אז היעדים לא יושגו וכתוצאה מכך גם המטרה לא תושג. אם כל משימה “תבאס” אתכם, ותדחו אותה עוד ועוד, כנראה לעולם לא תגיעו למימוש המטרה המרכזית, ולכן חשוב מאוד בהגדרת המטרה, בהגדרת היעדים והגדרת המשימות, לחשוב לא רק מה צריך לעשות אלא גם ואף יותר מזה לחשוב על מה אתם אוהבים לעשות ולנסות לחבר בין הדברים. ברגע שתצליחו ליצור חיבור בין הדברים שאתם אוהבים למטרה של האתר, ליעדים ולמשימות אתם בדרך הנכונה להצלחה ולמימוש.

דוגמאות והמלצות

רוב אתרי העסקים הקטנים והבינוניים רוצים לקוחות. ולשם כך אני ממליץ להגדיר מטרות תוך שימוש בתבניות הבאות. לא לכולם התבניות הבאות מתאימות, אבל לאלו מכם שכן אני מאחל שהם יקלו לכם על החיים:

האתר שלי ירשום X אימיילים בחודש לרשימת התפוצה העסקית שלי

רשימת תפוצה עסקית הינה נכס בעל ערך אדיר. זו יכולה להיות רשימה של לקוחות פוטנציאלים אשר אתם מספקים לה מידע רב ערך ובהמשך יכולים גם למכור לחברי הרשימה מוצרים ושירותים. אני ממליץ לבעלי אתרים רבים מערכת לרישום וניהול רשימת תפוצה שכזו. 

האתר שלי ייצר X פניות בחודש של לקוחות פוטנציאלים שימלאו טופס פנייה

כאשר מטרת האתר היא לקבל פניות מלקוחות פוטנציאלים חשוב לאפשר ללקוחות הפוטנציאלים למצוא אותנו בקלות. חשוב לתכנן את מבנה האתר והעיצוב שלו כך שיתאים למשימה. כדאי שכבר בעמוד הבית יהיו ברורים פרטי ההתקשרות, יהיה טופס נוח למילוי ועוד.

האתר שלי ימכור מוצרים/שירותים במחזור של X ₪ בחודש

כאשר האתר הוא אתר מכירות יש מגוון מלא של יעדים ומשימות שצריך לבצע אותם. קלות הניווט, קלות ההתמצאות, קלות ביצוע הקניה עצמה ועוד. ככל שמקלים על הלקוחות הפוטנציאלים כך מחזור המכירות יעלה.

האתר שלי ירכז X פניות תמיכה בחודש בפורום פתוח/סגור.

אתר שמטרתו  לספק מידע מטרה טובה תהייה להקטין את נפח פעילות בטלפון, חשוב שההתמצאות בידע באתר תהייה קלה, שתהייה מערכת חיפוש פשוטה ושהתוכן המוצג יהיה ברור (סרטוני הדרכה בוידאו יכולים לעזור מאוד).

X אנשים יעשו לי LIKE  לאתר ויפיצו את השמועה בפייסבוק.

כאשר מטרה של האתר היא שאנשים יפיצו אותו בפייסבוק, חשוב להטמיע בו כפתורי פייסבוק במקומות ברורים, אפשר להטמיע בו את מערכת התגובות של פייסבוק ועוד.

איך מטרות האתר מתחברות למטרות שיווקיות השיווקיות שלכם?

או, טוב ששאלתם, יש לי בדיוק על זה פוסט נוסף כאן בבלוג על הדרך להצבת יעדי שיווק לעסק שלכם.
https://www.webguy.co.il/setting-marketing-goals/

התמונה באדיבות: Glenn Carstens-Peters on Unsplash

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

לקבלת המדריך המלא לנוכחות אינטרנטית מצליחה​

עצמאי? יש לך עסק? נוכחות טובה, ואפילו מצוינת באינטרנט ובדיגיטל יכולה להפוך עסק בינוני לעסק מצליח מאוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

“אתם חייבים את זה…”

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קורס AI LIVE לעסקים בזום!

יום רביעי 15/11 מתחיל מחזור נוסף של קורס AI לעסקים!

לרגל המצב הקורס בהנחה גדולה מאוד!

כל הפרטים והרשמה כאן:

 

וובינר בחמישי 13/7 20:00

יש לכם עסק קטן*?
בואו ללמוד איך להעזר ב AI בעסק שלכם

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...