מה עושים עם עידכונים לוורדפרס?

דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

וורדפרס היא מערכת בניית וניהול אתרים הגדולה בעולם. 45% מהאתרים בעולם עושים שימוש בוורדפרס. המערכת עובדת בשיטה הנקראת קוד פתוח, כלומר הקוד גלוי לכולם וכל אחד יכול להוסיף פונקציונליות לאתרי וורדפרס על ידי יצירת תוספים ותבניות המתחברים למערכת ומוסיפים לה משהו.

זו אחת התכונות שהפכו את מערכת הוורדפרס לאטרקטיבית כל כך, ולנפוצה כל כך. ויחד עם זאת, זה אומר, שאתר האינטרנט שלכם, בהנחה שהוא עושה שימוש בוורדפרס, הוא גם עושה שימוש בקוד שכנראה נכתב על ידי גורמים שונים והכל צריך לעבוד יחד.

הרבה פעמים, עידכון של תוסף אחד, יוצר צורך בעידכון של תוסף אחר שיוצר צורך בעידכון של תוסף שלישי. כמובן שכל עידכון של הבסיס של וורדפרס יוצר צורך בעידכון מאות ואלפי תוספים. יש גם תוספים מאוד נפוצים, המותקנים על מיליוני אתרי, ועידכון בהם, דורש הרבה פעמים עידכונים בתוספים אחרים.

בקיצור, בכל פעם שתיכנסו לאתר האינטרנט שלכם, תראו כנראה שיש כמה תוספים לעדכן. או תבניות, או את וורדפרס בעצמה. או הכל מהכל.

הודעות בוורדפרס על עידכונים נדרשים

למה בכלל לעדכן?

יש כמה סיבות חשובות לדאוג שהאתר שלכם מעודכן בצורה שוטפת:

  • אבטחה – אחת הסיבות העיקריות לעידכונים השוטפים היא שבכל פעם שמתגלה פירצת אבטחה בתוסף, החברה שפיתחה את התוסף מוציאה עידכון אבטחה על מנת לסגור את הפירצה הידועה. כאשר יש תוספים שלא מעודכנים זמן רב זה מייצר סיכון גבוהה יותר לפירצות אבטחה מהם.
  • תפקוד – כותבי התוספים – לפחות הנפוצים שבהם – דואגים כל הזמן להוסיף תכונות ולשפר את התוספים שלהם, כדאי לעדכן ולוודא שיש לכם את התוסף העדכני ביותר
  • התנגשויות – כאשר חלק אחד בפזל הזה משתנה, הרבה פעמים חלקים אחרים צריכים להתעדכן גם הם.

איך מעדכנים את התוספים, את הוורדפרס, את התבניות?

יש כמה אפשרויות לביצוע עידכונים.

עידכונים אוטומטיים

אפשר להגדיר, שכל התוספים, ומערכת הוורדפרס בעצמה יעודכנו אוטומטית. כלומר, ברגע שמגיע עידכון, הוא יבוצע אוטומטית.

  • יתרונות: לא יצטברו עידכונים לביצוע, הכל יהיו מעודכן כל הזמן, רמה האבטחה של האתר תהייה גבוהה מאוד.
  • חסרונות: יכול לקרות שעידכונים כאלה ואחרים "ישברו" את האתר, כלומר, הוא ייראה לא טוב, או יתפקד לא טוב, ואולי אפילו יפסיק לעבוד. זה נובע מהתנגשויות קוד בין תוספים מספקים שונים שלא נבדקו הייטב. למעשה מאחר ויש אלפי תוספים ברשת, אין דרך לבדוק שכולם עובדים עם כולם ולמעשה, סביר להניח שהתצורה של האתר שלכם היא ייחודית.
  • מסקנה: אני לא אוהב עידכונים אוטומטיים, אני מעדיף פעם בכמה זמן לעדכן את האתר שלי ואת אתרי הלקוחות שאני מטפל בהם ולבדוק שהכל עובד.

עידכונים ידניים

כאשר מצטברים עידכונים פעם בכמה ימים, או כמה שבועות, אני אוהב לעדכן את האתרים שלי ואת אתרי הלקוחות שאני מטפל בהם. אני מוודא שיש לי גיבוי לאתר במצבו העובד, אני מעדכן את העידכונים (לפעמים לא את כולם יחד אלא לאט לאט) ואני מבצע בדיקה שהכל עובד ותקין אחרי העידכונים.

  • יתרונות: עידכון ידני מקצועי דואג לכך שהאתר לא "ייפול" ויפסיק לעבוד. אני מוודא שיש לי גיבוי ואני מוודא שהכל תקין לאחר מכן.
  • חסרונות: לעיתים קורה ומצטברים הרבה עידכונים נדרשים בבת אחת, זה מעלה את הסיכון להתנגשויות וגם מעלה את רמת הסכנה של האתר לפריצות.
  • מסקנה: אני מעדיף לבצע עידכונים ידניים ולדאוג שהם קורים בתכיפות גדולה מספיק ככה שלא יהיו יותר מדי עידכונים לביצוע בבת אחת ושהאתר לא יהיה חשוף לפרצות אבטחה ובעיות אחרות.

לסיכום – דאגו שהאתר שלכם יהיה מעודכן, ושלא יהיו תוספים שאינם בשימוש – זה ישמור על האתר שלכם גם ברמת האבטחה וגם ברמת התפקוד הפוקציונלי.

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

המדריך המושלם לבניית אתר אינטרנט - מיועד לבעלי עסקים

מיועד למי שמחפש לבנות אתר אינטרנט אבל רוצה להבין מה הוא יכול כעסק לצפות מבניית האתר, מהשימוש באתר, על מה צריך לחשוב לפני שנכנסים לתהליך, ועוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

"אתם חייבים את זה…"

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...