אפיון ותכנון אתר אינטרנט עסקי

כל עסק חייב לתכנן את האתר שלו לפני הביצוע. או, מישהו עבורו ומטעמו (חברת בניית האתר למשל). מי שלא מתכנן ומאפיין את האתר מראש, לא מייצר את האתר המתאים לעסק ואז האתר לא יצליח או יצליח פחות..
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

תוכן עניינים

מהו תכנון/אפיון אתר אינטרנט עסקי?

כל עסק חייב לתכנן את האתר שלו לפני הביצוע. או, מישהו עבורו ומטעמו (חברת בניית האתר למשל). מי שלא מתכנן ומאפיין את האתר מראש, לא מייצר את האתר המתאים לעסק ואז האתר לא יצליח או יצליח פחות..

למה אני מתכוון בלתכנן? 

לחשוב להבין ולהחליט:

  • מה המוצר/שירות (יחיד או רבים) שלך?
  • מי הלקוח שלך?
  • איך אתה נותן ללקוח שלך את מה שהוא צריך?
  • איך אתה מראה ללקוח שלך שהוא אכן מקבל ממך שאת מה שהוא רוצה?
  • איך אתה מגיע להרבה לקוחות פוטנציאלים שכאלה?

מחקר שוק

אפיינו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכל עסק, לכל מוצר ולכל שירות יש לקוחות ספציפיים. לפעמים הלקוחות חופפים בין מוצר למוצר ולפעמים הם שונים לחלוטין. לעיתים, ישנו מגוון רחב של סוגי לקוחות. אתם בוודאי מעוניינים בלקוחות הטובים, המפרגנים, אלו שמספרים לאחרים כשהם מרוצים, אלו שיודעים להעריך שירות טוב, אלו שלא מהססים להשקיע מכספי העסק שלהם את הסכום הראוי בשירות, עסק או מוצר שהם מאמינים בהם.

חשבו מי יהיו הלקוחות הכי טובים שלכם – ותאפיינו אותם. האפיון חשוב כדי להבין כיצד להגיע ללקוחות אלה וכיצד לצבור לקוחות נוספים בהמשך. בדקו היכן הלקוחות האלה נמצאים. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא: היכן הלקוחות הפוטנציאלים שלכם גולשים? 

רוב האנשים (ולכן גם רוב העסקים) מתחילים את החיפוש אחר מוצרים ושירותים בגוגל. כמובן כאשר הם לא מכירים אתכם, ולא יודעים מה שם העסק שלכם, אם הם מכירים אתכם ומחפשים דווקא אתכם אז “שיווק מחדש” (REMARKETING) יכול להיות מאוד יעיל. פייסבוק הוא מקום נוסף בו הרבה אנשים מחפשים עסקים, ובמיוחד שואלים על המלצות מחברים ומקבוצות. חשוב לציין שעוד לפני שהלקוחות הפוטנציאלים מתחילים לחפש אתכם, אתם יכולים לחזות את החיפוש שיבצעו על פי נתונים מסוימים ולצוף בתודעה שלהם כבר בשלב מוקדם. 

למשל: עסק לציוד לתינוקות, יחפש גם נשים בהריון, ולא רק הורים לילדים קטנים.

תכנון מבנה האתר

אחרי שחקרתם קצת את השוק ואת עצמכם, הגיע הזמן לתכנן את מבנה האתר, ואת מטרות העמודים השונים באתר. האם יהיו באתר שלכם, עמודי שירותים רבים? או עמוד אחד המציג את מגוון השירותים? האם האתר יהיה בנוי מעמוד בית אחד גדול וכל או כמעט כל התוכן יהיה שם (בדרך כלל מתאים לעסקים חדשים ואתרים קטנים) או שיהיו עמודים רבים? האם יש מודולים ועמודים מיוחדים באתר שלכם? האם יהיה עמוד ממליצים באתר או רק כמה המלצות בעמוד הבית? 

צריך לקחת את כל התוכן שאמור להיכנס לאתר ולחשוב איך התוכן הזה יהיה בנוי ומוצג בתוך האתר. 

בנוסף, כדאי להחליט על מטרה ברורה לכל עמוד באתר או לפחות לרוב העמודים. מה אמור לקרות בכל עמוד, מה אתם רוצים שיקרה? לפי זה גם מתכננים את התוכן, את המבנה, את העיצוב ואת הבניה.

נקודות נוספות למחשבה בתהליך התכנון

דפי הנחיתה העסקיים

רצוי שדפי נחיתה יהיו באתר שלכם ולא במערכת חיצונית, שכן מערכת חיצונית, יכולה לשנות את הכללים שלה אבל גם, אתם תייצרו תנועה לאתר (עמוד נחיתה) שאינו שלכם, ובנוסף אתם מעוניינים שדף הנחיתה והנתונים שנכנסים דרכו יהיו מקושרים ישירות לאתר שלכם. וגם, ככל שאתם מזרימים יותר תנועה לאתר שלכם, גוגל יאהב את האתר שלכם יותר, ואתם תמיד תזרימו תנועה לדפי הנחיתה שלכם, אז אתם מרוויחים פעמיים.

בלוג עסקי

אני ממליץ לכתוב בלוג עסקי (כמו זה) באתר שלכם. כאשר גולשים מגיעים לאתר שלכם, הם רוצים לראות “מה אתם יודעים, מה אפשר ללמוד מכם”. לא משנה אם אתם עסק של אדם אחד שעושה הכל ומרוויח עשרת אלפים שקלים בחודש, או עסק של מאות אנשים המגלגל מיליוני דולרים; הגולש רוצה לדעת מי אתם, מה אתם יודעים, מהו הערך שאתם יכולים לתת לו, וכיצד אתם נבדלים מהמתחרים.

זוהי המטרה של בלוג עסקי. את הבלוג אתם יכולים לכתוב בעצמכם, יכול לכתוב אותו אדם אחר בעסק, ואפשר גם לשכור מישהו חיצוני שיכתוב אותו. כך או כך, כאשר יש לכם בלוג עסקי איכותי ומתחדש, אשר מספק עדכונים על המוצרים והשירותים שלכם, המתחרים שלכם, החדשות בתחום מהארץ ומהעולם ועוד – הוא מעניק לקורא תחושה של מקצועיות ומראה שהעסק מחובר לתחום. בלוג יכול לעזור גם בקידום האתר (SEO) אבל חשוב לזכור שזוהי לא כל מטרתו אלא זה בונוס שמגיע אתו.

וידאו

עשו שימוש נכון בוידאו. וידאו זה מצוין, כיום מדובר במדיה המובילה באינטרנט. אנשים אוהבים לצפות בסרטוני וידאו ולשתף אותם, כך שהם יכולים להיות חומר שיווקי נהדר. עם זאת, חשוב שתהיו מודעים למגבלות של סרטוני וידאו ולמגבלות אפשריות של האנשים שצופים בהם. הקפידו ליצור תכני וידאו תוך חשיבה על אורך הוידאו, האיכות שלו, איכות הסאונד ועוצמת הסאונד (קשה מאוד לצפות בוידאו באיכות סאונד שאינה טובה מספיק).

זכרו שצריך להוסיף לוידאו כתוביות -זה יעזור לאנשים שרוצים לצפות בוידאו שלכם במקומות שקטים וגם לאנשים עם קשיי שמיעה.

לסיכום,

אפיון דורש ידע, ניסיון וזמן.  אם אתם בונים לבד תאפיינו לבד, תעשו כמייטב יכולתכם. אם אתם שוכרים חברה מקצועית ומקצוענית תבקשו גם אפיון, זה אולי ידרוש תוספת מסוימת במחיר אבל זה יחזיר את עצמו בגדול. אנחנו ב WEBGUY עושים אפיון לאתרים שאנחנו בונים, זו אחת הסיבות לאיכות המעולה של האתרים ולשביעות הרצון הגבוהה של הלקוחות שלנו.

התמונה באדיבות Kelly Sikkema on Unsplash

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

לקבלת המדריך המלא לנוכחות אינטרנטית מצליחה​

עצמאי? יש לך עסק? נוכחות טובה, ואפילו מצוינת באינטרנט ובדיגיטל יכולה להפוך עסק בינוני לעסק מצליח מאוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

“אתם חייבים את זה…”

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קורס AI LIVE לעסקים בזום!

יום רביעי 15/11 מתחיל מחזור נוסף של קורס AI לעסקים!

לרגל המצב הקורס בהנחה גדולה מאוד!

כל הפרטים והרשמה כאן:

 

וובינר בחמישי 13/7 20:00

יש לכם עסק קטן*?
בואו ללמוד איך להעזר ב AI בעסק שלכם

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...