9 השיטות הטובות ביותר לשיווק דיגיטלי עבור עסקים קטנים ופרילנסרים

לפני שאני מתחיל עם רשימת התשע, וחשוב לי לציין משהו שאני מאמין בו מאוד, זהו סעיף בונוס סופר חשוב. אחריו יבואו תשע טקטיקות שיווק דיגיטלי מאוד יעילות - ואני גם מגלה כאן בסוף סוד :)
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

תוכן עניינים

בעולם הדיגיטלי המתפתח ללא הרף, קריטי לעסקים קטנים ולעצמאיים להשאר מעודכנים עם השיטות העדכניות ביותר של השיווק כל זאת כד למשוך ולשמר לקוחות.

שיווק ערך ושיווק ערכי ואוטנתי

לפני שאני מתחיל עם רשימת התשע, אני רוצה לתת אחד בונוס, וחשוב לי לציין משהו שאני מאמין בו מאוד. לפחות לגבי עסקים קטנים, השיווק הטוב ביותר הוא שיווק אוטנתי, שיווק שאתם דוברים בו אמת, מאמינים במה שאתם עושים ומוכרים, ונותנים ערך אמיתי. כאשר הכוונה שלכם, היא לתת ערך אמיתי למי שיהפכו ללקוחות, ואפילו לתת ערך עוד בשלבים מוקדמים יותר לאלה שבודקים אם אתם והמוצר או השירות שלכם מתאים להם, זה השיווק הטוב ביותר.

ועכשיו, הנה תשע טקטיקות שיווק דיגיטלי מאוד יעילות גם כעת בשנת 2023:

שיווק בעזרת תוכן איכותי

תוכן הוא המלך בעולם הדיגיטלי. חשוב לציין שאם התוכן ברמה ירודה, והוא לא עוזר לאנשים, אז הוא לא יעשה רושם על אף אחד. 

התוכן חייב להיות איכותי, מקצועי ומועיל. אסטרטגיית שיווק תוכן יעילה לא רק משפרת את דירוגי ה-SEO שלך אלא גם עוזרת לביסוס העסק שלך כמומחה בתחום שלך. 

דוגמה – איך משרד ניהול חשבונות יעשה שימוש בשיווק בעזרת תוכן איכותי

משרד חשבות קטן יכול ליצור בלוג לשיתוף עצות כספיות ועצות מיסוי, ממקם את עצמו כמומחה בתחום ומגייס לקוחות פוטנציאליים המחפשים עצה מקצועית.

כאשר משרד החשבות ממשיך לפרסם תוכן מועיל ומקיף בבלוג שלהם, הם מייצרים אמון ונאמנות אצל הקהל שלהם. הם יכולים לשפר עוד את אסטרטגיית התוכן שלהם על ידי תיאור מקרים של לקוחות או אירוח פוסטים של מומחים אחרים בתחום הכלכלה. טכניקות אלה יוסיפו גיוון לתוכן שלהם ויספק ערך נוסף לקוראים שלהם.

משרד החשבות יכול לערוך בסוף את הפוסטים שלהם לספר אלקטרוני חינם או מדריך, ולספק ערך נוסף ללקוחות הפוטנציאליים. ספר כזה יכול לשמש כמתנה חינמית למשיכה ולאיסוף כתובות אימייל, כחלק יצירת משפך שיווקי שלם.

שיווק אימייל

רבים חושבים שבגלל הרשתות החברתיות אי טעם לשווק במייל. זו טעות. אימייל נשאר ערוץ יעיל מאוד להגעה ישירה ללקוחות. יש סיכוי טוב שאתם קוראים את התוכן הזה כתוצאה מקישור במייל שקיבלתם. אצלי לדוגמא, יש אחוזי פתיחה של כ- 30%. זה אחוז פתיחה מעולה!

דוגמה – איך חנות איקומרס עושה שימוש בשיווק במייל

חנות מסחר אלקטרוני קטנה יכולה להגדיר סדרה אוטומטית של אימיילים שמתחילה כאשר מישהו מוותר על עגלת הקניות שלהם, מזכירה להם את הרכישה שלא הושלמה ואולי מציעה הנחה קטנה לעידוד השלמת המכירה.

במהלך הזמן, רצף האימייל האוטומטי של החנות האלקטרונית יכול להוביל להפחתה משמעותית בעגלות הנמצאות בניכיון ולשיפור במכירות. החנות יכולה לשקול לחלק את רשימת האימייל שלהם כדי להפיק הודעות מותאמות אישית יותר, כמו המלצות מוצרים בהתאם לרכישות קודמות ועוד.

החנות האלקטרונית יכולה להתחיל מערכת אימייל שמכריזה על השקת מוצרים חדשים ומציעה הזמנות מראש. זה יכול ליצור באזז והתרגשות בקרב הלקוחות ויכול לייצר מכירות מיד לאחר ההשקה.

שיווק במדיה החברתית

בעידן הדיגיטלי, נוכחות במדיה החברתית היא הכרחית לעסקים. לא חייבים להיות כמובן בכל הרשתות. אבל, כל עסק צריך להבין איפה קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו נמצא ושם כדאי לו מאוד להציג נוכחות מרשימה.

דוגמה – מאפייה מקומית עושה שיווק במדיה חברתית

מאפייה מקומית יכולה להשתמש ב- Instagram כדי להציג את המאפים הטעימים שלהם, לשתף צילומים מאחורי הקלעים של תהליך האפייה, ולהכריז על טעמים חדשים או מיוחדים לעונה. המאפייה יכולה גם לשמוע את הלקוחות שלה על ידי התייחסות לתגובות ושיתוף תמונות של לקוחות שנוצרו מהמוצרים של המאפיה.

ככל שהמאפייה המקומית תמשיך להתמקד בקהל העוקבים שלה באינסטגרם, היא יכולה לראות עליה בכמות העוקבים וכתוצאה מכל עליה בכמות הלקוחות. המאפייה יכולה לשקול להריץ תחרויות או מבצעי מתנה כדי להגביר את ההשתתפות ולעודד את העוקבים לשתף את התוכן שלה, וכך להגדיל את התפוצה שלה.

ככל שהמוניטין האינטרנטי של המאפייה גדל, יתכן שיהיה נכון לה לשקול שיתופי פעולה דיגיטלים ואחרים עם משפיעים ו/או מותגים מקומיים אחרים.

שיווק פרסום ממומן (SEM)

שיווק במנוע חיפוש (SEM) הוא שיטה מועילה מאוד להביא תנועה לאתר שלך. הפרסום של Google Ads הוא דרך פופולרית לבצע SEM. לדוגמה, פרקטיקה מקומית של רופא שיניים יכולה להפקיד על מילות מפתח כמו “רופא שיניים” או “רופא שיניים איכותי” או “רופא שיניים [שם העיר]” כדי לקדם את האתר שלהם כאשר מישהו מחפש רופא שיניים באזור שלהם.

שיווק בפרסום ממומן יכול להוביל לתוצאות מהירות באמצעות תנועה ממומנת, אך הוא יכול גם להשקיע בקידום אורגני (SEO) כדי לשפר את הדירוגים שלהם באופן טבעי. הוא יכול להתחיל ביצירת בלוג באתר שלו שמתאר את השירותים שהוא מציע, למספק עצות לבריאות הפה, ולשתף על מקרים שונים של מטופלים.

השקעה ב-SEM ו-SEO יכולה להביא לתוצאות ארוכות טווח יותר עבור רופא השיניים. בעזרת תכנון נכון, הוא יכול למצוא שילוב של מילים מפתח, מרחבי פרסום, ואסטרטגיות תוכן שיכולות להביא לגידול משמעותי בקהל הלקוחות שלו.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

SEO הוא השקעה לטווח ארוך שיכולה לשפר באופן משמעותי את דירוג האתר שלך וכתוצאה מכך להביא עוד ועוד מתעניינים. חשוב לזכור משהו מאוד חשוב, גוגל ומנועי חיפוש אחרים רוצים להביא את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר לבני אדם. למתעניינים במונח חיפוש מסוים. לשם כך, אופטימיזציה תפעל בשני ערוצים חשובים. הראשון, לוודא שהתוכן באתר מעולה. שהתוכן באתר נותן ערך רב למבקרים באתר. השני, שגוגל יכול בקלות להבין ולזהות שאכן התוכן באתר מעולה. אין משמעות לפעולות קידום כמו למשל יצירת קישורים אם התוכן באתר גרוע. 

דוגמה לקידום אורגני שסטודיו ליוגה יכול לעשות

סטודיו מקומי ליוגה יכול לבצע אופטימזציה לאתר שלו למילות מפתח הקשורות ליוגה ולמיקום הסטודיו, כך שיופיעו בתוצאות חיפוש מקומיות. הם יכולים גם לפרסם באופן קבוע פוסטים בבלוג על טיפים ליוגה, כדי לשפר את הדירוגים שלהם בחיפוש אורגני.

במהלך הזמן, אתר האינטרנט של הסטודיו ליוגה עשוי להתחיל לעלות גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שיוביל להגברת תנועה לאתר והרשמה לשיעורים. בהמשך לשיפור ב – SEO שלהם, הסטודיו יכול לעשות אופטימיזציה לרכיבים אחרים באתר שלהם, כמו שיפור מהירות טעינת העמוד או התאמה למכשירים ניידים.

בנוסף, הייתי ממליץ לסטודיו לשקול להתחיל ערוץ יוטיוב עם מדריכים חינמיים לשיעורי יוגה או הדרכות למדיטציה. לא רק שזה מספק תוכן בעל ערך רב לצופים, אלא שזה גם משפר את SEO, מאחר ש-Google מעריך אתרים עם תוכן מגוון.

שיווק וידאו

הווידאו הוא דרך מצוינת להעביר מסרים מורכבים באופן מהיר וקל להבנה. בנוסף, אנשים רגילים לכך שמה שרואים בוידאו, הוא אמיתי, נכון, חדשותי. גם מידת החיבור הרגשי בוידאו הרבה יותר חזקה. 

דוגמא – חברה וכנולוגית ושימוש בוידאו

חברה שמפתחת פתרון טכנולוגי חדשני יכולה להפיק וידאו שמסביר איך הפתרון שלהם פותר בעיות מסוימות שיש ללקוחות הפוטנציאליים שלהם. וידאו שמסביר את היתרונות של הפתרון של החברה באופן ברור, יכול להפוך לאפקטיבי במיוחד.

אם הווידאו מייצר תנועה משמעותית לאתר של החברה, הייתי ממליץ להם להמשיך ולהפיק תוכן וידאו נוסף. דבר זה יכול לכלול מגוון סוגי תוכן, החל מתוכן חינוכי או הדרכות ללקוחות VIP, וגם לסרטונים שמבליטים את יתרונות הפתרון שלהם אל מול מוצרים מתחרים.

שיווק משפיענים

משפיענים הם אנשים שיש להם כמות גדולה של עוקבים. עוקבים ברשתות חברתיות. מנויים לקבוצות ווטסאפ. מנויים לרשימות דיוור, ועוד. חשוב לעבוד עם משפיענים הרלוונטים לשוק וקהל היעד הספציפי שלכם. משפיענים יכולים להשפיע באופן משמעותי על החלטות רכישה של העוקבים שלהם. 

דוגמה לעבודה עם משפיעני רשת – מותג אופנה

מותג אופנה יכול לתת מתנה חלק מהחליפות שלה למשפיען אופנה בשוק היעד שלה. פוסטים של המשפיען המזכירים את המותג יכולים להגיע לאלפי לקוחות פוטנציאליים, מה שגם מגביר את הנראות של המותג וכם מגדיל את הרצון של הלקוחות הפוטנציאלים לרכוש.

מותג האופנה עשוי לראות שיפור במודעות למותג ושיפור במכירות לאחר שהמשפיען מפרסם על המותג שלהם. החברה יכולה להמשיך את אסטרטגיית השיווק שלהם עם משפיענים על ידי שיתוף פעולה עם משפיענים נוספים.

לאחר הצלחה עם משפיענים של אופנה, חברת האופנה יכולה לבדוק שיתופי פעולה עם משפיענים בתחומים קשורים לאופנה, כמו אורח חיים או יופי. שיתופי הפעולה האלה יכולים לעזור להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים שייתכן שיהיו מעוניינים במוצריהם.

שיווק במובייל

בשנת 2-23 זה לחלוטין ברור, הסמארטפונים נמצאים בכל מקום. לכל אדם בעולם המערבי יש סמארטפון, לא לכל אחד יש מחשב שולחני או נייד. כל העסקים, כל החברות צריכות להגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלהם גם במכשיריהם הניידים. 

דוגמה – בית קפה ושיווק במובייל

בית קפה מקומי יכול לעשות שימוש באפליקציה לנייד שבה לקוחות יכולים להזמין מראש את ההזמנה שלהם ולהרוויח נקודות זכות. האפליקציה יכולה גם לשלוח התראות push על מבצעים מיוחדים, שמשאירות את בית הקפה במודעות של הלקוחות.

האפליקציה של בית הקפה יכולה להוביל לשיפור בנאמנות של הלקוחות וברכישות חוזרות ונשנות. הם יכולים לשפר את אסטרטגיית השיווק במובייל שלהם על ידי מימוש מנגנון שיווק מבוסס מיקום, לשלוח מבצעים מיוחדים ללקוחות כאשר הם ליד בית הקפה, או להשתמש בהתראות push ליידע את הלקוחות על מוצרים חדשים או אירועים מיוחדים.

AI – בינה מלאכותית

הAI משנה עמוקות את הדרך שבה עסקים מתקשרים עם לקוחותיהם. למעשה השארתי את הסעיף הזה לסוף משום שנכון להיום הוא יכול להיות חלק מכל אחד מהסעיפים הקודמים. AI יכול לעזור בכתיבת התכנים השיווקיים ואחרים. אפשר לייצר תמונות וגרפיקה בעזרת AI, אפשר ליישר BOT המשיב על שאלות הלקוחות הפוטנציאלים בעזרת AI, אפשר לעשות קידום ממומן וקידום אורגני בעזרת AIץ אפשר לנתח תוצאות של קמפיינים בעזרת AI. למעשה AI נכנס ולוקח חלק בכל אלמנט שיווקי בעסק שלכם. AI יכול לחסוך לכם זמן וכסף רב. AI יכול גם לעזור ליצור תהליכים שיכניסו כסף רב.

AI זה נושא גדול ורחב, אכתוב בקרוב פוסט שלם על שיווק בעזרת AI, יחד עם זאת, רבים מפחדים כל כך מהנושא עד שהם נמנעים אפילו מלקרא עליו וללמוד אותו. אני מאוד ממליץ ללמוד את הנושא, זה יכול לשנות את חייכם העסקיים. 

אני שוקד על קורס כזה, אם מעניין אתכם אתם מוזמנים לשלוח לי מייל או ווטסאפ ולציין שזה מעניין אתכם.

סיכום – ואגלה לכם סוד קטן

לסיכום, שימוש בשיטות שיווק דיגיטלי מגוונות יכול לחזק משמעותית את הנוכחות המקוונת של עסק קטן או של פרילנסרים ואת החיבור והקשר עם הלקוח. 

  • שיווק תוכן איכותי ואפקטיבי מהווה את הבסיס ליצירת אוטוריטה ואמון.
  • שיווק באימייל מאוד מותאם אישית עוזר לטפח ולהמיר לידים. 
  • שיווק במדיה החברתית מאפשר למותג להציג את האישיות שלו ולטפח קהילה. 
  • פרסום PPC ו-SEO משחקים שניהם תפקידים קריטיים בשיפור הנראות ובמשיכת לקוחות פוטנציאליים. 
  • שיווק משפיענים יכול להרחיב את ההגעה של המותג לקהלים חדשים. 
  • שיווק וידאו מתייחס לעוצמה הגדולה שאנו (בני האדם) נותנים למראה עיניים שלנו ויכול להעביר הרבה מידע באופן יעיל. 
  • שיווק במובייל מוודא שאתה מגיע לקהל שלך במקום שהם מבלים את רוב הזמן שלהם, משפר את חווית המשתמש ומעודד התמדה.
  • ושיווק בעזרת AI הוא למעשה שיפור כל הסעיפים הקודמים והוספת אלמנטים אוטומטיים חכמים למערכת השיווקית שלך.

הסוד שלי? 

הפוסט הזה נכתב בעזרת AI, ה- chatGPT לא כתב את זה לבד, וכתיבת הפוסט הזה עדיין דרשה ממני שעה עבודה, ו 25 שנות ניסיון. אבל בלי עזרתו של AI, היה לוקח לי ארבע-חמש שעות לכתוב פוסט מקיף ומעמיק שכזה. גם תמונת הפוסט, כן כן, המחשב הנייד שעפים מתוכו שטרות של כסף, נוצר על ידי AI. אני אמרתי למידגרני AI מה אני רוצה, והוא ייצר לי את זה. זה לקח לי חמש דקות.

איך WEBGUY יכול לעזור

אנו ב WEBGUY מנוסים במרבית סוגי השיווק המצוינים במאמר זה, אנו מאמינים שיש יותר מדרך אחד טובה לשווק את העסק שלכם. אנו מאמינים שהדרך הנכונה היא שכל עסק ימצא את התמהיל הנכון עבורו לעשות שימוש בחלק ממגוון שיטות השיווק לעיל וגם אחרות. אם תרצו עזרה בייעוץ חד פעמי או בליווי מתמשך, אנחנו נשמח לעזור לכם.

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

לקבלת המדריך המלא לנוכחות אינטרנטית מצליחה​

עצמאי? יש לך עסק? נוכחות טובה, ואפילו מצוינת באינטרנט ובדיגיטל יכולה להפוך עסק בינוני לעסק מצליח מאוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

“אתם חייבים את זה…”

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קורס AI LIVE לעסקים בזום!

יום רביעי 15/11 מתחיל מחזור נוסף של קורס AI לעסקים!

לרגל המצב הקורס בהנחה גדולה מאוד!

כל הפרטים והרשמה כאן:

 

וובינר בחמישי 13/7 20:00

יש לכם עסק קטן*?
בואו ללמוד איך להעזר ב AI בעסק שלכם

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...