אנחנו לא מרכז העולם

דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

תוכן עניינים

אנחנו בני האדם יצורים מוזרים. אנחנו בעלי תודעה, ובעלי יידע רב על חקר העולם והיקום. ועדיין כל אחד מאיתנו חושב שהוא מרכז העולם. לפני כמה ימים קיבלתי תמונה – דומה לזו בוואטסאפ. תזכורת לגודל שלנו, או לקוטן שלנו.

כשאנחנו מקימים עסק, אנחנו חושבים שוב, בעיקר על עצמנו. להרוויח כסף. לנהל את הזמן שלנו. לעשות מה שאנחנו אוהבים. להגשים את עצמנו. ועוד כל מיני כאלה. 

אבל, כשאנחנו באים להקים אתר אינטרנט, אנחנו צריכים לחשוב טיפה אחרת.

מערכת השמש - אנחנו לא מרכז העולם
Eight planets and the sun 3d illustration. Solar system objects size comparison.

הקמת אתר עסקי – מה צריכה להיות צורת החשיבה שלי

למה אני כותב מאמר על זה שאנחנו לא מרכז העולם? משום שכאשר מגיעים אליי להקמת אתר אינטרנט עסקי, הרבה פעמים, יש לבעל העסק (או מי מטעמו) המון רצונות אישיים. איך האתר צריך להיות. ובדרך כלל, זוית הראיה היא ממקום של אגו. רוצה שהאתר יהיה יפה ומרשים. הדרך הנכונה להסתכל היא מזוית הראיה של הקהל, איך הקהל שלי יפיק מהאתר של העסק שלי את המיטב. וכתוצאה מכך איך הקהל ירצה במוצרים ושירותים שלי יותר.

ממה מרוויחים כסף?

על מה אנשים, או עסקים אחרים, משלמים כסף? על יצירת ערך. כלומר, כאשר העסק שלכם יוצר ערך למישהו אחר הוא יכול לקבל על כך כסף. כאשר העסק שלכם יוצר הרבה ערך למישהו, הוא יכול לקבל על כך הרבה כסף. וכאשר העסק שלכם מייצר ערך להרבה אנשים או עסקים, הוא יקבל כסף מהרבה אנשים או עסקים. 

זאת אומרת שאם תשכילו ליצור ערך גדול להרבה מאוד לקוחות העסק שלכם ירוויח הרבה מאוד כסף. 

איך מייצרים ערך לאחרים?

אז איך עושים את זה? איך מייצרים הרבה ערך להרבה אנשים או עסקים? קודם כל, צריך לחשוב עליהם. עליהם ולא על עצמי. ככל שתחשבו על הקהל שלכם יותר, תחקרו אותו יותר, תבינו אותו יותר, תחשבו מה הוא צריך? מה הוא רוצה? כך תוכלו לייצר לו יותר ערך. 

הגדרת הקהל

אז לפני שאתם חושבים על הקהל, צריך לחשוב, מיהו הקהל הזה. מי הם האנשים שאתם רוצים למכור להם. לעבוד איתם. לייעץ להם. להדריך אותם. לתת להם שירות לקוחות. מי הם האנשים או העסקים (גם הם מורכבים מאנשים) שאתם רוצים כלקוחות. יש מגוון דרכים להגדיר את קהל היעד. אני מציע את הדרך הבאה:

  • אנשים שאתם רוצים לעבוד איתם. שנעים לכם לעבוד איתם. מי הם האנשים האלה.
  • אנשים שיש להם האמצעים לשלם לכם את המחיר שאתם מבקשים. בכל זאת מדובר בעסק, אתם לא רוצים לעבוד עם אנשים מאוד נחמדים אבל שאינם יכולים לשלם לכם.
  • אנשים שרוצים את המוצר או השירות שלכם. הרבה פעמים עסקים רוצים לספק לאחרים מוצר או שירות שהם חושבים שהם צריכים, אבל אנשים ועסקים קונים מה שהם רוצים, לא מה שהם צריכים ולא תמיד יש התאמה מלאה בין מה שהם רוצים ומה שהם צריכים.
  • אנשים שמתאימים למוצר או לשירות שלכם – יתכן והסעיף הראשון יענה על זה כבר, אבל חשוב לשים לב שאם המוצר שלכם מיועד לנשים בלבד, גם גברים נחמדים שיכולים להרשות לעצמם לא יהיו כנראה הלקוחות שלכם במקרה הזה.
  • במקרה ומדובר בשירות ארוך טווח, חשבו האם תרצו לעבוד עם האנשים האלה לאורך זמן. 

במאמר אחר אכתוב איך מגדירים קהל בצורה מדויקת יותר.

למה כשבונים אתר צריך לדעת מי הקהל?

בואו נסתכל על שתי דוגמאות:

דוגמא 1

אם הקהל שלכם הוא נערות בנות 12-16, ואתם מוכרים להן תוכנית אימון לנערות שמעלה להן את הביטחון העצמי והדימוי העצמי. איך ייראה האתר שלכם?

דוגמא 2

לעומת זאת, עם הקהל שלכם הוא עורכי דין, גברים, מעל גיל 30 – אתם מוכרים להם חליפות עבודה ותיקי עבודה. איך ייראה האתר שלכם?

האם שני האתרים יהיו זהים במראה שלהם? בצבעים שלהם? בטיפוגרפיה (פונטים) שלהם?

מאוד חשוב לדעת מי הקהל כשרוצים ליצור אתר שהקהל ירגיש בו נוח, ולכן חשוב להגדיר את הקהל לפני שמייצרים את האתר.

אנחנו לא מרכז העולם ואנחנו צריכים לחשוב על הקהל שלנו

נחזור לנושא המאמר והוא, שאנחנו לא מרכז העולם. המוצרים והשירותים של העסק שלנו צריכים להתאים לקהל היעד שלנו. לא לנו. לפעמים, זה נכון שאנשים מקימים עסק לקהל הדומה להם, וזה עוזר, אבל לא תמיד זה המצב. ובכל מקרה, דומה זה לא בהכרח זהה. ולכן. בבואנו להגדיר את המוצרים והשירותים שלנו, עלינו לתכנן אותם ולבדוק אם הם מתאימים לקהל שלנו. וזה נכון גם לאתר. צריך להתאים אותו לקהל שלנו, ההתאמה צריכה להיות במגוון מובנים. בין השאר העיצוב ובמיוחד התוכן צריך להיות מותאם לקהל שלנו.

הפתעה (או שלא) – אנחנו כן מרכז העולם של עצמנו

למרות ההתייחסות לעיל, אני כן חושב שכל אחד מאיתנו הוא מרכז העולם של עצמו, ולכן, כבעלי עסקים, אנחנו רוצים לעשות מה שאנחנו אוהבים לעשות ולכן חשוב שהמוצרים והשירותים שלנו יהיו מצד אחד מותאמים ללקוחות שלנו ומצד שני יהיו משהו שמעניין אותנו. יותר מכך, אני מאמין שעל מנת להצליח באמת, עלינו להיות נרגשים ומלאי תשוקה למה שאנחנו עושים.

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

המדריך המושלם לבניית אתר אינטרנט - מיועד לבעלי עסקים

מיועד למי שמחפש לבנות אתר אינטרנט אבל רוצה להבין מה הוא יכול כעסק לצפות מבניית האתר, מהשימוש באתר, על מה צריך לחשוב לפני שנכנסים לתהליך, ועוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

"אתם חייבים את זה…"

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...