למה להשתמש בפרופיל האישי לקידום העסק בפייסבוק היא טעות גדולה ואיך לשנות את המצב
בעלי עסקים רבים, במיוחד עסקים קטנים ועסקים בינוניים התחילו את העסק שלהם כשהיה להם פרופיל פייסבוק והם השתמשו בפרופיל לצרכי העסק. בשלב מסוים אולי אפילו פתחו פרופיל חדש לחיים הפרטיים והשאירו את הפרופיל הישן להיות "פרופיל עסקי". אחרים, כאשר פתחו עסק, פתחו פרופיל חדש, אולי שלהם, אולי עם המייל העסקי, אולי ביקשו מהמזכיר/ה או מאיש/אשת השיווק לפתוח, וכך נוצר מצב שלעסק יש "פרופיל" עסקי ולא עמוד עסקי כפי שצריך להיות לעסק.
למה אסור לכם לעשות שימוש בפרופיל פרטי כפרופיל עסקי בפייסבוק
- אסור – הסיבה הראשונה, המשמעותית והחשובה ביותר היא פשוט ש"פרופיל עסקי" נוגד את התקנות של פייסבוק. מבחינת פייסבוק זה אסור. יש פרופיל לאדם, לכל אדם בעולם (לא מצחיק הם מתקרבים לזה…) אמור להיות פרופיל אחד ולא יותר, ולעסקים אין פרופיל. לעסקים אפשר לפתוח "עמוד". "עמוד עסקי". ואת העמוד העסקי הזה יכול לנהל אדם אחד או יותר (פרופיל אחד או יותר).
- מוגבל – בנוסף, לפרופיל יש מגבלה של חברים, עד 5000 וזהו. כעסק, גם אם אתם רק מתחילים, אתם רוצים להגיע למצב שיש לכם יותר מ 5000 אוהדים. עם פרופיל זה לא אפשרי, עם עמוד עסקי זה אפשרי בהחלט.
- פרסום בתשלום – וגם חשוב מאוד, לא ניתן לקדם בתשלום פוסטים ופעילות של פרופיל פרטי. וכעסק אתם מאוד רוצים את האפשרות לפרסם בפייסבוק.
- מידע סטטיסטי – כאשר עושים שימוש בעמוד פייסבוק מקבלים המון מידע מקצועי על הפעילות בעמוד, מפעילות בפרופיל פרטי לא יודעים מספיק.
- תזמון פוסטים – כלי מעולה לחסוך זמן ולתכנון פעילות שבועית וחודשית. אפשר בעמוד פייסבוק ואי אפשר בפרופיל פרטי.
- מנועי חיפוש – מנועי חיפוש מציגים עמודי פייסבוק בתוצאות שלהם ולא מציגים פרופילים פרטיים.
- מגוון כלים לעסקים – בעמודים עסקיים יש מדוון כלים עסקיים לעסקים וכל הזמן פייסבוק מוסיפה. בפרופיל פרטי אין.
למעשה, חשוב שתדעו, פייסבוק רשאית על פי כלליה שלה לסגור יום אחד "פרופיל עסקי" בלי הודעה מוקדמת ולכן צריך כל עסק שיש לו חיה כזו ("פרופיל עסקי") לשנות את המצב בהקדם האפשרי.
אז איך מתקנים את הטעות? מה עושים כשיש לעסק פרופיל עסקי במקום עמוד עסקי?
פייסבוק מאפשרת להפוך פרופיל לדף עסקי. יותר מכך, בתהליך המעבר הזה, פייסבוק מאפשרת להפוך את כל ה"חברים" של הפרופיל הישן כך שיהפכו להיות "אוהדים" של העמוד העסקי החדש.
ולכן במצב הפשוט בו יש לעסק פרופיל עסקי אחד וזהו, מה שצריך לעשות עם פרופיל עסקי זה להמירו ולהפכו לעמוד עסקי, פייסבוק מאפשרת לעשות את זה, בהמשך אסביר בדיחוק איך.
לפעמים המצב קצת מסובך יותר, הנה כמה דוגמאות למצבים שאולי דומים למה שיש אצלכם:
- יש שני פרופילים עסקיים לעסק (לא אחד). לאחד יש 2000 חברים ולשני 1700 חברים. ואתם לא רוצים להפסיק את החברים האלה שיכולים יחד להפוך לעמוד עסקי עם 3700 אוהדים!
- יש פרופיל עסקי אחד שיש לו 3200 חברים אבל יש גם עמוד עסקי שמישהו בעסק פתח, לעמוד העסקי הזה יש 1850 אוהדים כבר. לא ניתן לאחד פרופיל עם עמוד, אז מה עושים? מיד נראה.
- לעסק יש שני עמודים עסקיים, שניהם נפתחו בלי להבין מה בדיוק נעשה וכעת יש עמוד אחד עם 1500 אוהדים ועוד עמוד עם 1300 אוהדים. מה עושים?
נתחיל עם ההבנה שפייסבוק מאפשרת לעשות דברים מסוימים ולא מאפשרת לעשות דברים אחרים, למשל, כאשר שני עמודים יתמזגו, האוהדים בהחלט יצטרפו אחד לשני, אבל העמוד החדש יישאר רק עם תמונות ופוסטים של עמוד אחד ואילו של השני הם יעלמו. לחלוטין. ולא ניתן לחזור אחורה. ולכן במסגרת מה שאפשר לעשות חייבים לעשות סדר ולדאוג שלעסק יהיה עמוד עסקי אחד ובו מירב האוהדים שניתן להשיג. והדבר ידרוש מכם החלטות מה חשוב יותר ומה חשוב פחות.
מה פייסבוק מאפשרת לנו לעשות?
- מפרופיל לעמוד – פייסבוק מאפשרת לנו להמיר פרופיל לעמוד חדש. כלומר פרופיל שמשמש עסק לעמוד עסקי. כאשר עושים את זה, פייסבוק תיקח את כל החברים של הפרופיל הזה ותהפוך אותם לאוהדים של העמוד החדש. היא תודיע לכל החברים שזה בוצע ותאפשר להם להחליט שהם לא רוצים להיות אוהדים. בנוסף, יהיו לכם 14 ימים בהם פייסבוק תאפשר לכם לבקש ממנה להעתיק את התמונות והאלבומים מהפרופיל לעמוד, אבל, גם אם תבקשו לא תמיד זה יבוצע. או שזה באג, או שזה מכוון, לא ברור לי.
- מיזוג עמודים – פייסבוק מאפשרת לנו לקחת שני עמודים שמייצגים את אותו הדבר ולבקש למזג אותם לעמוד אחד. "הדבר" יכול להיות עסק, או דמות ציבורית, או כל דבר אחר שפייסבוק מרשה שיהיה לו עמוד עסקי. במידה ופייסבוק תאשר את המיזוג, שני העמודים יהפכו לעמוד אחד ובו כל האוהדים משני העמודים. מיד נראה צעד אחר צעד איך עושים את זה.
מה פייסבוק לא מאפשרת לנו לעשות?
יש כמה דברים פייסבוק לא מאפשרת לנו לעשות:
- פייסבוק לא מאפשרת לנו להמיר פרופיל אל תוך עמוד קיים. ולכן לא אפשרי למזג פרופיל ועמוד בצורה פשוטה, צריך לעשות משהו בדרך.
- פייסבוק לא מאפשרת לנו למזג עמודים עסקיים המייצגים דברים שונים.
איך הופכים (נכון) פרופיל בפייסבוק לעמוד בפייסבוק המייצג עסק?
המרת פרופיל פייסבוק לעמוד פייסבוק צעד אחר צעד
- גשו לקישור הזה: http://www.facebook.com/pages/create/migrate
- לחיצה על הכפתור הזה תיקח את הפרופיל שלכם ותהפוך אותו לעמוד חדש עם חלק מההגדרות שלכם. הפעולה הזו לא פוגעת בפרופיל הקיים. לא מוחקת אותו ולא משנה אותו.
- בלחיצה על NEXT, תועברו להוספת הגדרות ותכנים נוספים לעמוד החדש שלכם.
- בלחיצה על Not Now החלון ייסגר ותוכלו לסיים את ההגדרות בזמן אחר על ידי לחיצה על הטאב המתאים (טאב זה יהיה קיים רק למשך 14 ימים מתחילת התהליך).
- חשוב – אם אתם רוצים שכל החברים שהיו לכם בפרופיל יהפכו לעוקבים, זה המקום לדאוג לזה.
- חשוב – אם אתם רוצים שכל התמונות שלכם יעברו לעמוד החדש, זה המקום לבקש את זה, לא תמיד פייסבוק עושה את זה, אבל זה המקום לבקש.
- חשוב – אי אפשר להעביר את הפוסטים שלכם מהפרופיל לעמוד העסקי.
- זהו, אחרי שסיימתם את כל ההגדרות בעמוד יש לכם עמוד חדש והוא גם כבר מפורסם.
מיזוג עמודים עסקיים בפייסבוק
המערכת של פייסבוק מאפשרת למזג שני עמודים עסקיים. פייסבוק מאפשרת את זה משום רבים מאוד העסקים הם העסקים שבטעות כזו או אחרת נוצרו להם שני עמודי פייסבוק המייצגים את העסק, בשני העמודים יש אוהדים והחליטו לאפשר לאחד אותם. גם כאן יש מגבלות כמובן, המגבלה החמורה ביותר, לא ניתן לבחור איזה עמוד ימוזג לתוך השני.
מה קורה כשממזגים שני עמודי פייסבוק
- כל האוהדים של שני העמודים מתחברים והפכים להיות אוהדי העמוד הממוזג. זו גם הסיבה המשמעותית ביותר שבגללה כדאי לבצע את המיזוג.
- העמוד שנשאר הוא אחד העמודים (בדרך כלל העמוד שבו יש יותר אוהדים מראש). בעמוד שנשאר, בעצם הכל נשאר אותו הדבר חוץ מזה שנוספים לו כל האוהדים של העמוד שמוזג לתוכו.
- העמוד הממוזג, נמחק. אין אפשרות לחזור אחורה. כל הפוסטים והתמונות של העמוד הממוזג יעלמו. כל האוהדים של העמוד הממוזג יעברו לעמוד החדש המאוחד.
איך ממזגים שני עמודי פייסבוק צעד אחר צעד
- קודם כל צריך לוודא שהשמות של שני העמודים זהים לחלוטין ואם לא זהים לחלוטין אז זהים הכי שאפשר.
- גם פרטים נוספים חשוב שיהיו זהים, מספר טלון, אימייל, לינק לאתר וכולי. המטרה, שפייסבוק תהיה בטוחה שמדובר בשני דפים שמייצגים את אותה יישות עסקית.
- לאחר שוידאנו ששני נכנסים לדף שרוצים למזג זהים הרמה המקסימלית האפשרית.
- לוחצים על הגדרות (Settings באנגלית) וגוללים למטה עד לאפשרות למיזוג דפים.
- השלב הבא הוא לבקש את המיזוג
- כעת מה שנותר זה לבחור את שני הדפים אותם רוצים למזג, בנוסך להיותם זהים, כמובן שמי שרוצה למזג צריך להיות מוגדר מנהל (Admin) בשני הדפים.
- בוחרים את שני העמודים למיזוג
- כעת מגיע שלב חשוב מאוד. בעבר פייסבוק לא אפשרה לבחור מי העמוד שישאר ומי העמוד שימחק, היא הייתה בוחרת זאת באלגוריתם, אבל זה השתנה וכעת פייסבוק שואלת מהו העמוד שאנו רוצים לשמור. זה העמוד שישמר, שכל התוכן שלו ישמר והאוהדים של העמוד השני יתמזגו לתוכו.
- השלב הבא הוא שלב האישור. פייסבוק תציג מה הולך לקרות וצריך לאשר את זה
- והשלב הבא הוא ההודעה של פייסבוק שבקשת המיזוג בוצעה.
- זהו, המיזוג בוצע. תוך כמה שעות תראו שלעמוד ההמוזג יתווספו כל האוהדים מהדף שמוזג לתוכו. לפעמים זה לא ממש חיבור של כמות האוהדים משום שיתכן ויש חפיפה בינהם.
זהו ההסבר המלא על איחוד דפי פייסבוק ועל המרה של פרופיל פרטי שבטעות נוצר כעסקי אל תוך עמוד עסקי.