כולנו בני אדם (גם אתם וגם המבקרים שלכם)

דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

אני קורא הרבה מאמרים, התייחסויות על שיווק דיגיטלי. על המרות באתרי אינטרנט. על מכירות, קליקים, זמן שהייה, ועוד. והרבה פעמים חסרה לי התייחסות לכך שמדובר על בני אדם. 

אישה שמחה מבקרת באתר
Photo by Gabriel Silvério on Unsplash

היו בני אדם

אני מציע לכל בעל עסק (ולכל אדם בכלל), לזכור שכולנו בני אדם. אני מציע, צרו מערכת יחסים תחילה עם המבקרים באתר – ורק אחר כך תמכרו.

אנשים עושים עסקים עם אנשים, לא עם עסקים. גם עסקים עושים עסקים עם עסקים, בעצם מדובר באנשים, וזה נשמע טריוויאלי, אבל כל כך הרבה אנשים שוכחים את זה.

אם העסק שלכם הוא עסק קטן, חשוב להעביר ללקוחות ולמתעניינים תחושה של אנושיות, חמימות וסימפטיה; ואם העסק שלכם עסק גדול, אז חשוב עוד יותר לגרום ללקוחות להרגיש

את האנשים שמאחורי העסק, ולא לראות אותו כתאגיד קר ומנוכר.

היו אנושיים

"ליד" בסופו של דבר הוא אדם.

"קליק" בסופו של דבר הוא אדם שלחץ.

"אחוזי פתיחה" – מייל שהגיע ליעדו ונפתח נקרא על ידי אדם.

כל המונחים המקצועיים האלה – מתייחסים בסופו של דבר לבני אדם. כל הפעולות השיווקיות שלכם מיועדות להגיע לבני אדם.

המחשבה הזאת צריכה ללוות אתכם על כל צעד ושעל במסע השיווקי שלכם. כאשר אתם עושים קידום לאתר, שמרו על טקסט ידידותי לבני אדם.

כאשר אתם שולחים מייל, תחשבו איך אתם הייתם רוצים להרגיש אם הייתם אתם מקבלים את המייל הזה. כאשר אתם כותבים תוכן מקצועי ושיווקי, כתבו בצורה שתגרום לאנשים שנחשפים אליו להרגשה טובה.

כאב או אהבה

יש גישה חזקה מאוד בשיווק, של ללחוץ על הכאב של אנשים. להפעיל אותם במקומות הכואבים. אני לא אוהב את זה. זה תמיד מבאס אותי. אני חושב ששיווק ומכירה ממקום חיובי ואנושי הם תמיד טובים יותר. אני מעדיף לעשות עסקים ובכלל לפעול, ממקום של אהבה.

אני לא אוהב שיווק ומכירה שמגיעים ממקום שלילי, או כזה המתייחס אל אנשים כאל רובוטים.

היו אנושיים ואותנטיים –

אתם חייבים (טוב לא באמת חייבים, זו ההמלצה שלי) להיות אנושיים ואותנטיים, הלידים/המכירות/הלקוחות כולם מתייחסים לבני אדם וכולם רוצים שאתם תהיו בני אדם, גם.

תנו ערך לגולשים

תנו ערך לגולשים.

מי שנותן – מקבל:

מי שנותן אהבה מקבל אהבה,

ומי שנותן ערך מקבל ערך.

אי אפשר לצפות (ברור שאפשר אבל לא מציאותי) לקבל מהמבקרים שלכם משהו אם לא תעניקו להם משהו קודם – באנגלית אומרים:

There is no such thing as something for nothing.

העניקו למבקרים באתר שלכם ערך מוסף, ערך יכול להתבטא בהמון דרכים: בידע, במקצועיות, בטיפים, במידע עדכני ועוד –

כשתיתנו, תקבלו חזרה ערך, תקבלו ערך בצורה של זמן, התייחסות, שיתופים, פניות וקניות באתר שלכם.

זכרו, מעבר לצד השני של המסך יש אנשים – בני אדם, אנשים מרגישים כשהם מקבלים ערך אמיתי ומעריכים את זה. צרו מערכת יחסים תחילה – ורק אחר כך תמכרו.

אנשים עושים עסקים עם בני אדם, לא עם עסקים.

הכוונה – INTENTION

ה"כוונה" שלכם מאוד משפיעה. כשהכוונה שלכם נכונה הכל יעבוד לכם הרבה יותר טוב. יש בעלי עסקים שמקימים עסק כלשהו, רק לשם יצירת כסף, רק בשביל להרוויח. זה לא רע לרצות להרוויח. זה לא רע לרצות לייצר כסף. יחד עם זה, לדעתי, זה עובד טוב יותר, כשיש עוד מעבר לזה. יש בעלי עסקים המקימים עסק והרצון שלהם, הכוונה שלהם, בנוסף לכסף היא להביא תועלת למישהו.

תועלת יכולה להיות מגוונת מאוד. תועלת יכולה להיות לגרום למישהו להרגיש טוב יותר, להיות יפה יותר, בריא יותר, חכם יותר, חופשי יותר, שמח יותר, בכושר יותר ועוד המון דברים. וכשיש רצון להביא תועלת, וגם מצליחים בזה, אז הכסף מגיע מהר יותר והרבה יותר.

אני טוען, שברגע שאתם מחוברים לכוונה שלכם בכל פעולה שאתם עושים בעסק, הפעולה הזו מקבלת תוצאות טובות הרבה יותר. וכך כל העסק מצליח הרבה יותר. וזה נכון גם לגבי פעילות השיווק באינטרנט, עשו מה שאתם עושים על מנת להועיל למישהו.

ללקוח שלכם.

ברגע שתפעלו מהמקום של לעזור ללקוח שלכם, באמת לתת לו יותר בריאות, יותר שמחה, יותר ידע ועוד, כך יהיו לכם יותר לקוחות ויותר מכירות ויותר הצלחה ויותר מימוש ויותר רוגע בחיים שלכם.

בהצלחה.

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

המדריך המושלם לבניית אתר אינטרנט - מיועד לבעלי עסקים

מיועד למי שמחפש לבנות אתר אינטרנט אבל רוצה להבין מה הוא יכול כעסק לצפות מבניית האתר, מהשימוש באתר, על מה צריך לחשוב לפני שנכנסים לתהליך, ועוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

"אתם חייבים את זה…"

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...