תשמעו סיפור, לאחרונה, אתמול התקשר אליי לקוח שהשתתף בקורס האחרון שלי של ה-MASTERCLASS לעסקים שלח לי הודעה קולית מתוסכלת ואמרו לו שלא טוב לשים תוכן AI באתר שלו. לאחרונה זה קורה הרבה. עולה השאלה האם גוגל יעניש אתרים בגלל השימוש בתוכן שנוצר באמצעות AI. ולקוחות שואלים אם זה יפגע במיקומים שלהם בתוצאות החיפוש. יש מגוון דעות, אך נכון לעכשיו, ולמיטב ידיעתי המנוסה, מה שחשוב באמת הוא האיכות ולא משנה באיזה כלי יצרתם את התוכן, אם הוא איכותי, מעניין ומקצועי, גוגל תאהב את זה. מצד שני, אם התוכן יבש, מיושן, רדוד ומשעמם, גוגל יאהב את זה הרבה פחות – גם אם נכתב ביד אדם.
כוחה של AI ביצירת תוכן
בינה מלאכותית יכולה לייצר תוכן בצורה מהירה ואפקטיבית. תוכן כזה יכול לעזור לעסקים לשמור על עדכונים תכופים בבלוגים, תוכן כזה יכול ליצור במהירות תיאורים למוצרים ועוד. עם זאת, גוגל הבהירה שמה שחשוב לה הוא לא מי יצר את התוכן, אלא האיכות שלו והרלוונטיות לקהל היעד.
בלי קשר ל AI, אני, לא ממליץ ללקוחותיי ליצור תוכן שקרי. למשל, המלצות לקוחות שלא הגיעו באמת מלקוחות. כל אחד יכול לייצר מאות ואלפי המלצות כאלו עם AI, אך זה שקרי ולא אותנטי, ואולי כמו כל אדם בר דעת, גם מנוע החיפוש של גוגל – שהוא מאוד חכם בפני עצמו – גם יודע את זה. חשוב לי שהלקוחות שלי יבינו את הערך של יצירת תוכן אמיתי ואותנטי. ואני מלמד איך ליצור אותו.
מה גוגל אומרת על תוכן AI?
בפברואר 2023, גוגל פרסמה בבלוג שלה שמטרתה היא לספק תוכן איכותי ורלוונטי למשתמשים. הם מציינים בצורה מפורשת שאם התוכן שנוצר בעזרת AI הוא איכותי, מועיל ועונה על צרכי המשתמשים, הוא יקבל דירוג טוב במנוע החיפוש. גוגל אינה מענישה אתרים באופן אוטומטי רק בגלל שהתוכן שלהם נוצר בעזרת AI. עם זאת, יש להקפיד על כך שהתוכן יעמוד בקווים המנחים של גוגל. למידע נוסף, ניתן לקרוא את הפוסט המלא של גוגל בנושא כאן.
קווים מנחים לשימוש בתוכן AI
- איכות התוכן: התוכן חייב להיות איכותי ומועיל למשתמשים. גוגל מצפה שהתוכן יספק ערך אמיתי לקוראים. כמו כן, שלא יהיה כתוב בשפה גנרית, יבשה ומשעממת 😉.
- אימות עובדות: חשוב לוודא שהתוכן מדויק ואמין. גם אם התוכן נוצר בעזרת AI, חשוב לבצע בקרת איכות על התכנים, וכאמור, אני ממליץ לעבור, לקרוא, וגם לערוך את התוכן שאתם יוצרים בעזרת כלי AI.
- מקוריות: התוכן חייב להיות מקורי ואינו משוכפל. גוגל מענישה אתרים על תוכן משוכפל או מועתק (לא משנה עם AI יצר את זה או בן אדם העתיק את זה).
כמובן, אני גם לא בעד לייצר תוכן ברמה נמוכה, משעמם, לא מחדש וחסר ערך. זה לא מועיל לבני אדם, לא מועיל ללקוחות פוטנציאליים, ולא מועיל מול גוגל ומנועי החיפוש. אני כן ממליץ לעשות שימוש נכון, חכם ומועיל בכלי AI לייצור תוכן מגוון, איכותי, מרתק, מעניין ומקצועי. אז, התוכן הזה נותן ערך לבני אדם, ללקוחות הפוטנציאליים וגם גוגל אוהב את זה. אני מלמד איך לעשות את זה בקורסים שלי, למשל: עצמאיים, ייזמים ובעלי עסקים אני מלמד בקורס AI Masterclass: יישום בינה מלאכותית בעסקים.
גישות שונות של מומחי SEO
ישנם בעלי מקצוע בתחום ה-SEO שטוענים כי גוגל עלולה לראות בתוכן שנוצר בעזרת AI כתוכן “ספאמי”. יחד עם זאת, במידה והתוכן אינו עומד בקווים המנחים לאיכות גם תוכן שנוצר בעזרת AI יכול לפגוע באתר. כאמור, אני אישית חושב שכל עוד התוכן טוב, גוגל ובני אדם יאהבו את זה. אני גם עושה בזה שימוש בעצמי.
איך לשפר את השימוש בתוכן AI
כדי לוודא שהאתר שלכם לא ייענש על ידי גוגל, מומלץ:
- לשלב AI עם עריכה אנושית: לערוך את התוכן שנוצר בעזרת AI ולהוסיף נגיעה אנושית.
- לשפר את הערך המוסף: להוסיף תובנות ייחודיות וערך מוסף.
- לעקוב אחרי ההנחיות של גוגל: לוודא שהתוכן עומד בקווים המנחים של גוגל לאיכות ולרלוונטיות.
E-E-A-T: מומחיות, ניסיון, סמכותיות ואמינות
גוגל מתייחסת לתוכן איכותי על פי עקרונות E-E-A-T: מומחיות (Expertise), ניסיון (Experience), סמכותיות (Authoritativeness) ואמינות (Trustworthiness). תוכן המיוצר בעזרת AI צריך לעמוד בעקרונות אלה כדי להיות מדורג גבוה במנוע החיפוש של גוגל. מומלץ להקפיד על כתיבה מקצועית, מתן מידע מבוסס ומדויק והצגת מקורות אמינים.
מאז ומעולם יש אינסוף ידע על איך לשפר תוכן לגוגל, הרבה מידע על מה כן לעשות ומה לא לעשות. המקצוע שלי מעולם לא היה לקדם אתרים ולבצע SEO, אבל אני מבין באנשים ובאתרים. לדעתי, כל עוד תייצרו תוכן מעניין, רלוונטי, מקצועי ואיכותי – לא תענשו.
סיכום גוגל ו- AI ליצירת תוכן
השימוש ב-AI ליצירת תוכן לא חייב להיות דבר רע, כל עוד עושים זאת בצורה חכמה ומבוססת על איכות. גוגל אינה מענישה באופן אוטומטי אתרים על שימוש בתוכן AI, אך חשוב לוודא שהתוכן מועיל, אמין ומקורי.
אני כותב תוכן לאתרי אינטרנט שלי ושל אחרים כבר משנת 1996. מה שנקרא “ראיתי הכל” – זה עוד לפני שהיה גוגל בכלל. ואני אומר לכם, אם תייצרו תוכן מקצועי, מרתק ומעניין, גם מנוע החיפוש של גוגל יאהב את זה אבל עוד יותר חשוב, אנשים יאהבו את זה. ותזכרו שבסופו של דבר אתם כותבים עבורם.