26 טיפים לקידום ושיווק העסק שלכם ואתר האינטרנט שלכם

26 טיפים לקידום ושיווק העסק שלכם ואתר האינטרנט שלכם. 26 טיפים שעוזרים לי וללקוחות שלי מאוד. 26 טיפים שכל אחד מהם יכול להביא לכם לקוחות חדשים ולהזכיר לישנים את קיומכם
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

תוכן עניינים

26 טיפים לקידום ושיווק העסק שלכם ואתר האינטרנט שלכם

היית רוצה שכאשר כותבים את שמך בגוגל תופיע תמונת עירום חלקי (לא שלך) ותתפוס את כל תשומת הלב? ללקוחה שלי זה קרה. נוכחות באינטרנט ועוד 24 טיפים אחרים שיכולים לעזור מאוד לעסק שלכם להתרומם ולהצליח יותר.

  1. נוכחות אינטרנטית – יום אחד התקשרה אליי מישהי וביקשה לדבר עם “מירי” (שם בדוי), מירי היא אחת המעצבות המובילות בישראל ואני עובד איתה בשיתוף פעולה על הרבה מאוד אתרים. יש לה עסק משלה והוא לא אצלי. מאחר ולא הבנתי איך הגיעה האישה לטלפן אליי שאלתי אותה, והיא אמרה שהיא פשוט כתבה את שמה של המעצבת בגוגל ו WEBGUY הופיע ראשון בתוצאות.
    שימו לב, הנוכחות שלכם באינטרנט זה לא רק אתר, אלא זה בעצם איך אתם מופיעים והיכן אתם מופיעים.
    יש לי לקוחה אחרת שפעם כאשר היו כותבים את שמה, הופיעה תמונה של אישה בעירום חלקי (לא תמונה שלה), זה כמובן לא עשה טוב ללקוחה שלי וטיפלנו בכך.
    אלו הם שתי דוגמאות של נוכחות אינטרנטית רעה. חשוב לבדוק שהנוכחות שלכם באינטרנט טובה עבור העסק שלכם ועבורכם ואם היא לא טובה אז כדאי לטפל בכך.
  2. התוכן הוא המלך – אתר אינטרנט יפה בלי תוכן טוב לא שווה כלום. לא משנה עם האתר הבנוי בעזרת קוד איכותי, ומותאם למובייל, אבל בלי תוכן איכותי האתר לא שווה דבר, ממש כלום.
    רק תוכן איכותי, תוכן שיגרום למבקר בו להגיד לעצמו “וואו” וללחוץ על כפתור ה”שתף” וה”לייק” יהפוך את האתר למעולה.
    חובה שגם הקנקן יהיה יפה אבל התוכן הוא המלך. אם אתם יכולים ליצור תוכן כזה לבד תעשו זאת, אם לא, שכרו מישהו שיעשה זאת עבורכם. התוכן הוא המלך.
  3. מיחזור תוכן – כאשר התוכן הוא המלך, וכאשר יש תוכן טוב, וכאשר יש הרבה תוכן, אפשר גם למחזר תוכן, לשלוח במייל תוכן שכתבתם לבלוג, ולהפוך סרטון למייל, או להפוך טיפ כתוב לסרטון, יש הרבה דרכים ליצור תוכן, גם מהתוכן של עצמכם.
  4. שימוש בוידאו – אם תוכן הוא המלך אז וידאו הוא המלכה . אנשים אוהבים לצפות בוידאו, הם רגילים לצפות בוידאו והם צופים בוידאו יותר מכל תוכן אחר.
    אפשר לייצר סרטוני וידאו מכל מיני סוגים, במגוון שיטות. זה לא חייב להיות מסובך, או מקצועי. זה צריך להיות תוכן טוב, מעניין ונעים לצפייה. לכל סוג וידאו יש את היתרונות שלו, מה שהכי חשוב שהוא לא יהיה ארוך מידי ולא ברור. סוגי וידאו לדוגמא:

    1. טיפים
    2. הדרכות
    3. הדגמות
    4. ראיונות
    5. ועוד
  5. שימוש נכון ברשתות חברתיות – אנשים שוהים ברשתות חברתיות שעות ביום. בבית, בעבודה, לפעמים כחלק מהעבודה. אנשים נמצאים שם הרבה.
    שימוש נכון ברשתות חברתיות זה אומר לעשות שימוש ברשתות המתאימות לעסק שלכם ולפרסם את התוכן המתאים בצורה הנכונה. כשעושים זאת נכון, זה מגדיל מאוד את המודעות החיובית למותג ולעסק שלכם.
    הנה רשימת רשתות חברתיות טובות לשוק המקומי, לא בהכרח כולן.

    1. פייסבוק
    2. גוגל+
    3. לינקדאין
    4. אינסטאגרם
    5. פינטרסט
  6. שיתופי פעולה עם עסקים משלימים – כאשר אתם משתפים פעולה עם עסק נוסף, אתם זוכים לחשיפה הקיימת כבר של העסק הנוסף (רשימת תפוצה, דף פייסבוק ועוד) וכמובן שאתם גם נותנים לעסק הנוסף חשיפה מול הקהל שלכם.
    זהו מצב קלאסי של WIN/WIN. יש הרבה אפשרויות של שיתופי פעולה להלן כמה רעיונות:

    1. ארוע “חי” – לקים יחד הדרכה או הרצאה או כנס או קורס.
    2. וובינר – לקיים יחד הדרכה או ראיון אינטרנטי או כל סוג וובינר אחר.
    3. מיילים משותפים – לשלוח במקביל מיילים על העסק של השני עם המלצה והסבר לקהל שלכם מה טוב בו.
    4. תוכן משותף – יצירת תוכן משות, החל ממאמר, או סרטון וכלה בקורס שלם משותף.
  7. בניית אתר נכון – חשוב שהאתר שלכם יהיה בנוי נכון, דיברתי על זה בסרטוני הדרכות וטיפים אחרים, בקצרה:
    1. פרטי יצירת קשר במקום בולט – בד”כ המטרה היא שלקוחות אפשריים יתקשרו אליכם ולכן חשוב שיהיה קל ליצור עמכם קשר דרך האתר.
    2. קלות ניווט באתר – אתר שקשה לנווט בו הגולשים יתייאשו ויעזבו, ולכן חשוב שמבנה האתר יהיה פשוט וקל לניווט כמה שאפשר.
    3. מותאם למובייל – קרוב היום בו יותר אנשים יגלשו לאתר שלכם מהמכשיר הנייד שלהם מאשר ממחשב. אתר אינטרנט חייב להיות מותאם למובייל בימינו.
    4. מותאם לרשתות חברתיות רבות ככל האפשר – הרבה מהפעילות העסקית והפעילות החברתית מתרחשת ברשתות החברתיות ולכן כדאי שהאתר יציג מידע מעמוד הפייסבוק העסקי שלכם, ומרשתות חברתיות אחרות בהן אתם פעילים, ובנוסף חשוב לאפשר לגולשים באתר לשתף ולהפיץ ברשתות החברתיות האהובות עליהם בקלות.
    5. קלות עדכון באתר ולעדכן אותו – אתר הוא לא אנדרטה, הוא צריך להיות חי ובועט, חשוב מאוד שהאתר יהיה עדכני בתכנים חדשים ומעניינים באופן שותף. כאשר נכנסים לאתר והתוכן העדכני ביותר בו הוא בן חודשים או שנים זה מציג תחושה של אתר “מת” ולא רלוונטי.
    6. מעקב בגוגל אנליטיקס או שירות דומה – באינטרנט הכל מדיד, חשוב לדעת מה קורה באתר שלכם, מי מגיע, מהיכן מגיע, ומה אנשים אוהבים באתר שלכם.
  8. אתר מותאם מובייל – באתר שמותאם למסך קטן (גם לגדולים שבהם) יש צורך להציג תוכן בסדרי עדיפויות נכונים. הרבה פעמים מישהו מחפש אתכם מהמובייל והוא מחפש את הטלפון שלכם, או כתובת. או להבין מהר מה העסק שלכם עושה.
    1. כפתור טלפון – מי שמחפש טלפון שלכם, אפשרו לו להתקשר בלחיצת כפתור. זה מדהים אותי שיש אתרים שהטלפון מופיע בצורה כזו שאני אפילו לא מצליח להעתיק אותו ואני צריך לזכור אותו בע”פ. עשו למבקרים באתר שלכם את החיים קלים.
    2. כפתור אימייל – אותו הדבר נכון גם לגבי מייל, כשיש כפתור שפותח את תוכנת המייל בנייד זה מקל לו על החיים והסיכוי שתקבלו ממנו את המייל הזה גדול יותר.
    3. כתובת – בנוסף לכתובת כדאי שיהיה כפור או קישור שפותח מפה, מפת גוגל או מפת ווייז.
    4. קריאה לפעולה (וידאו טופס) – הציגו לגולש מה אתם עושים, מה אתם מציעים לו וקראו לו לפנות אליכם לפני שהוא מתחיל לחפש מה לעשות באתר.
    5. סדר הצגת התוכן לפי סדר העדיפויות הנכון – כאשר בונים אתר ריספונסיבי, שמתאים את עצמו למסך חשוב להגדיר נכון מהם התכנים שמופיעים ובאיזה סדר זה יופיע במסכים קטנים.
  9. תחרויות ופרסים – אנשים אוהבים תחרויות ופרסים. צרו תחרות שתגרום לאנשים לשמוע עליכם, צרו תחרות שתעזור לאנשים לספר עליכם.
    תנו פרס שווה, שווה למי שזוכה בו אבל עבורכם לא תהייה לו עלות גבוהה. זה שוב מצב של WIN/WIN, אתם מעניקים הרבה ערך, גם FUN וגם פרס בעל ערך טוב בעוד לכם זה לא עולה הרבה ואתם מקבלים חשיפה ולקוחות.
  10. רשימת תפוצה אקטיבית – כאשר מישהו מגיע לאתר שלכם, ועובר הלאה, איבדתם אותו לפעמים לעד. לעומת זאת, אם הוא נרשם לרשימת תפוצה שלכם, והוא יקבל מכם תוכן איכותי שמזכיר לו את קיומכם בצורה איכותית, יבוא הרגע שהוא ירצה אתכם או עסק כמו שלם ואז הוא יזכור אתכם ויפנה אליכם. חשוב לשמור על הרשימה פעילה, ולשלוח מסרים איכותיים באופן קבוע.
  11. לקוחות ממליצים – מומלץ מאוד לבקש ולקבל מלקוחות המלצות על העסק שלכם. המלצה טובה היא המלצה שמתארת מה היה לפני שהכירו אתכם ואיך העסק שלכם שינה או עזר לעסק או לחיים שלהם.
    בהמלצה טובה כדאי שיהיה סרטון, תמונה של הממליץ וטקסט. המלצות אפשר לשים באתר אינטרנט, בדפי נחיתה, בברושורים ועוד.
    המלצות של לקוחות זו הוכחה חברתית שעוזרת מאוד ללקוחות פוטנציאלים להפוך ללקוחות.
  12. שאלות ותשובות – לפעמים יש שאלות ששואלים אתכם באופן קבוע על העסק שלכם, והתשובות קצרות ופשוטות, במקרים כאלה מומלץ לשים באתר עמוד של “שאלות נפוצות” או “שאלות ותשובות” וכך להקל על עצמכם ועל הקהל שמחפש תשובות בקשר לעסק שלכם או לתחום כולו. וכאשר אתם נותנים יידע וערך זה משתלם.
  13. להציע במתנה “פגישת ייעוץ” ו”שיחת ייעוץ” – פגישת ייעוץ או שיחת ייעוץ בטלפון יכולה להפוך אדם זר, ללקוח. עשו מדי פעם מבצע של פגישות ייעוץ מתנה, זה יכול להתגלות כהשקעת זמן משתלמת ביותר.
  14. SEO במיוחד אופטימיזציה לאתר – ב SEO הכוונה לאופטימיזציות של האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש.
    יש לכך שני אלמנטים עיקריים: 1)  אופטימיזציה לאתר עצמו. 2) ויצירת הפניות וקישורים לאתר מאתרים אחרים.
    לפחות את החלק הראשון מאוד כדאי לעשות באתר שלכם. זה יקדם את האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש, וזה גם יעזור לגולשים באתר שלכם.
  15. לרשום את העסק שלכם ואת האתר באינדקסים באינטרנט – כאשר רושמים את העסק שלכם ואת האתר העסקי שלכם לאתרי אינדקסים שונים, אינדקסים מקצועיים, אינדקסים מקומיים ואינדקסים עולמיים, זה מחזק את האתר שלכם, עוזר לאתר בתוצאות החיפוש ומחזק את המותג שלכם.
  16. תוכנית שותפים/הפניות לעסק שלך – לקוחות פוטנציאלים שמגיעים אליכם מהפניה של מישהו הופכים ללקוחות הרבה יותר בקלות ממישהו שמגיע במקרה. ולכן כדי לכם לייצר תוכנית שותפים, כזו שבעצם מתגמלת מי שמפנה אליכם לקוח חדש. זה יכול להיות במוצר מתנה, בכסף, או בכל דרך אחרת, העיקרון הוא לעזור למי שמרוצה מכם לספר על כך ולהמליץ לאחרים. ליצור לו מוטיבציה לעשות זאת.
  17. השתתפו באירועים – האתר שלכם הוא (בד”כ) לא העסק שלכם, אלא מעין חלון ראווה, ולכן אין כמו הכרות אישית שלכם עם לקוחות פוטנציאלים, עם שותפי שיווק פוטנציאלים ועם אנשים בכלל. אני ממליץ ללכת לאירועי חינם, וגם לארועים בתשלום, דברו עם אנשים, קחו ותנו כרטיסי ביקור, ספרו על עצמכם, רשמו את האנשים שנתנו לכם כרטיס ביקור לרשימת התפוצה שלכם וגם תנו את כרטיס הביקור שלכם כך שאנשים יגיעו לאתר שלכם.
  18. עשו שימוש נכון בחומרים שיווקים – בכל חומר שיווקי דאגו שיהיו כל הפרטים העסקיים שלכם. טלפון, מייל, כתובת אתר, כתובת עמוד עסקי בפייסבוק ועוד. שקלו גם שיהיה מודפס QR קוד מה שמקל לפעמים על הגעה לאתר שלכם. חומרים שיווקים, הם כרטיס ביקור, חתימת מייל, ברושורים, מדבקה לרכב ועוד ועוד.
  19. כרטיסי ביקור הם חשובים ובמיוחד חשוב שהם יעשו את העבודה. דאגו שיהיו מעניינים, נסו שיהיו לא רגילים ובמיוחד דאגו שהם יגרמו לפעולה אצל המקבל אותם. הבטחה לקבלת מתנה בסריקת QR קוד יכולה להיות רעיון טוב.
  20. כרטיס ביקור דיגיטלי לפעמים, בנוסף ולפעמים במקום כרטיס ביקור רגיל, יש אפשרות להכניס את כל הנתונים לחתימה במייל ולשלוח ויש גם אפליקציות לסמארטפונים שמאפשרים ממש ליצור כרטיס ביקור דיגיטלי למשל: http://www.nobizcard.com/
  21. כתבו בלוג באתר שלכם, ודאגו שיעודכן לפחות פעם בחודש (עדיף פעם בשבוע). בלוג מאפשר לאתר להתעדכן בקלות יחסית, גם גוגל אוהב את זה וגם אנשים אוהבים את זה. קחו מחויבות לעדכן את האתר שלכם למשך שנה ותראו איך הוא ישתנה לאחר 40-50 פוסטים חדשים בעוד שנה.
  22. הגיבו בבלוגים של אחרים, דפי עסק של אחרים – רוצים שאחרים יקראו את האתר שלכם? רוצים שאחרים יגיבו באתר שלכם? אז עשו זאת לאחרים… זה יעבוד.
  23. הציעו לכתוב מאמרים אורחים – כאשר האתר שלכם יצבור תוכן וקוראים, הציעו לאתרים אחרים לכתוב להם מאמר שיהיה בו קישור לאתר שלכם.
  24. הצטרפו לפורומים, קבוצות פייסבוק והגיבו ועזרו לאנשים, כאשר אנשים יראו שאתם מומחים בתחומכם, הם יחפשו אתכם, הם ירצו דווקא אתכם. ואז יהיו לכם הרבה לקוחות ובמחירים טובים.
    עזרה לאחרים בפורומים וקבוצות פייסבוק היא דרך מצוינת לתת ערך, להציג את המומחיות שלכם ולקבל הכרה ותנועה לאתר שלכם.
  25. השקיעו בפרסום – בפייסבוק, רק כ 16% מהאוהדים של הדף העסקי שלכם יחשפו לתוכן אם לא תשלמו על פירסום התוכן. בגוגל, אתם יכולים להגיע בדיוק לקהל שמחפש אתכם ואת המוצר או השירות שלכם אם תפרסמו נכון, ובניגוד לקידום אתרים אורגני התוצאות יהיו מיידיות!
  26. זכרו – אתם לא באמת חשובים כשאתם משווקים – כאשר מייצרים תוכן שיווקי, באתר שלכם ובכל מקום אחר, זכרו שאתם בכלל לא מי שחשוב, וגם לא העסק שלכם. מי שחשוב זה הלקוח שלכם. זה העסק או החיים של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, ומה יוצא לו מכם. כך אתם צריכים להתייחס לכל תוכן שיווקי שאתם מייצרים, תוכן באתר, מייל בתפוצה רחבה ועוד. אתם לא חשובים כאן. אבל אם תעזרו לרבים להצליח, להרגיש טוב, להתקדם, ליהנות, מה שהעסק שלכם עושה, ההכרה תגיע לכם.

בשבועות הקרובים אתייחס בהרחבה לרבות מהנקודות שהעליתי ברשימה זו. אני מזמין אתכן ואתכם לשאול שאלות כאן בתגובות, להרשם לרשימת העידכונים ולפנות אליי בכל שאלה שיש לכם.

בהצלחה!

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

לקבלת המדריך המלא לנוכחות אינטרנטית מצליחה​

עצמאי? יש לך עסק? נוכחות טובה, ואפילו מצוינת באינטרנט ובדיגיטל יכולה להפוך עסק בינוני לעסק מצליח מאוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

“אתם חייבים את זה…”

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קורס AI LIVE לעסקים בזום!

יום רביעי 15/11 מתחיל מחזור נוסף של קורס AI לעסקים!

לרגל המצב הקורס בהנחה גדולה מאוד!

כל הפרטים והרשמה כאן:

 

וובינר בחמישי 13/7 20:00

יש לכם עסק קטן*?
בואו ללמוד איך להעזר ב AI בעסק שלכם

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...