מהי חשיבות הטופס המאוד פשוט שבדרך כלל נקרא "צור קשר" / "צרו קשר" / "יצירת קשר" ועוד.
האם זהו עוד טופס שחובה למקמו אי שם באתר? בדרך כלל בלינק קטן אי שם למטה בפוטר (footer)?
האם בכלל צריך את הטופס הזה?
אולי כדאי להוסיף אותו בכל עמוד?
בואו נחשוב. מהי מטרת אתר עסקי?
כמובן שהתשובה לכך תלויה בעסק, אבל כל עסק רוצה שהמבקרים באתר יעשו משהו. יקנו. ירשמו. ימלאו טופס ליצירת קשר. יתקשרו בעצמם כתוצאה מהביקור באתר.
איך לגרום לאנשים להגיע לאתר העסקי שלכם זה סיפור אחר ושייך למאמר אחר. הפעם אתייחס רק לאתר שמטרתו היא יצירת קשר של המבקר בו. אתר של בעל עסק חופשי בדרך כלל רוצה שיצרו איתו קשר ולכך אתייחס.
מטרת האתר היא יצירת קשר ולכן…
טופס יצירת קשר צריך להיות בכל מקום באתר. למה כוונתי כל מקום?
בכל סוף של מאמר מקצועי, בכל סוף של עמוד מעניין, בכל מקום אליו אתה חושב יגיע המבקר באתר שלך ועשוי לחשוב, "וואללה אולי הוא יכול לעזור לי?" באותו מקום צריכה להיות האפשרות עבור המבקר באתר ליצור קשר באופן מיידי. כלומר האפשרות למלא טופס קצר ככל האפשר יאפשר לך, בעל העסק לחזור אל המתעניין.
לא תמיד זה יהיה הכי יפה. לא תמיד זה יהיה הכי עיצובי. אבל המטרה היא לאסוף לקוחות דרך האתר ולא להרשים את העולם בעיצוב של האתר שלך.
בהצלחה.